KADER

Belirsizlik...

Hiç sevmediğim bir durumdur.  

Ancak; bazen öyle şeyler oluyor ki belirsizlik insanın, dört bir yanını sarıyor.  Olayları engelleyemiyor, gidişatı değiştiremiyorsun.  Olanlar, iyi mi, kötü mü  onu bilemiyorsun.  Elinden bir şey de gelmiyor. Sanki yokuş aşağı yuvarlanıyorsun. Adeta sağa sola savruluyorsun. Ne hissedeceğini bilemiyorsun. Vaziyet hoşuna gitmese de ,her şey bitsin diye, sadece bekliyorsun! Yapacak bir şey olmayınca da , memnun olmasan da kendini akışa bırakıyorsun. 


Belirsizlik; elbette ki kontrolü kaybetmek demek. Garanticiyimdir, kontrollü olmayı seven bir kişiliğimdir. Bu yüzden böyle durumlar, hoşuma gitmiyor. Gelecekte olacak olayların, sonuçlarını  kontrol edemediğimden ve  bir felaketle karşılaşacağımı zannettiğimden, dolayı da  kaygılanıyorum. Sonrasında da bilindiği gibi, belirsizlik stres yaratıyor.:))

Ancak elden de bir şey gelmiyor. :(( 

Bu aralar ne yazık ki tam da böyle bir belirsizlik krizinin içindeyim, içindeyiz. Sanki bir akarsuyun içindeyim ve o su beni, bizi sürüklüyor. Sadece beklemek ve bir şey yapamamak çok  yıpratıcı oluyor.

Neyse ki; kadere inancım tam da bu beni kurtarıyor. Hatta kendime sürekli tekrar ederim. Hayır ve şer'in, iyi ve kötünün, acı ve tatlının her ne varsa hepsinin Allah'ın bilmesi, kudreti, takdiri ve yaratması ile olduğuna inanırım ve bu beni çok rahatlatır. Allah'tan başka olanları, olacakları değiştiremeyecek bir yaratıcı bulunmadığına inanmak , her şeyi biz doğarken belirlemiş olması tek avuntumdur. Sözün kısası, zor zamanlarda tutunacak bir dal misali, kadere tutunuyorum. :/

Yani, olanlara bu sayede, kader diyebiliyorum...

Anlayacağınız; tedirgin, huzursuz ve keyifsizim. 

Bildiğim bir şeylere engel olunmuyor. Şundan da eminim, olacak olan da oluyor. Endişe etsen de, etmesen de!




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YAHYA EFENDİ TÜRBESİ'NİN GİZEMİ!

KRAKOW

SOSYAL KELEBEK KİMDİR?