DOĞU EKSPRESİ

Kars'a gitmekte ki asıl amacım Doğu Ekspresi ile yolculuk yapmaktı.Bu tren ile yapılan yolculuk 24-25 saat sürüyor. Bu kadar uzun bir tren yolculuğu hiç yapmamıştım. Ayrıca da tren nostaljik bir tren olması sebebiyle ilgimi çekiyordu.



Fakat bir sorun vardı. Bu tren için bilet bulunmuyordu. Ya da satışa çıktığı gibi biletler bitiyordu. Doğu Ekspresi'ne bilet bulmak için çeşitli algoritmalar vardı. Bilet bulmak adeta bir matematik problemiydi.




Yani Doğu Eksresi'ne bilet bulma konusu benim gözümü korkutuyordu. :))
Bilet almak çok zordu en kesin bilgi buydu. Kars'a gitmek çok popüler olunca satışa çıkan biletler çok çabuk bitiyordu. Ankara-Kars yönü biletleri satışa çıkar çıkmaz tükeniyordu. Kars-Ankara yönü için de rahatça yer bulunduğunu okumuştum Fakat benim gibi daha bir çok kişide böyle olduğunu okuyunca Kars-Ankara yönü için  de yer bulmak zorlaşmıştı. Bir de  yakın tarihlerde iptal olan biletler olacağı konuşuluyordu. Çabuk davranılırsa bu iptal olan biletlerin alınabilir olduğu yönünde bilgiler vardı. Fakat bu seferde kalacak yer ve dönüş için ayarlamaların yapılması problem yaratıyordu.



Özellikle herkes iki kişilik yataklı vagonları tercih ettikleri için en önce bu odalar bitiyordu. Kuşetli vagon denen odalar da dört kişi seyahat ediyordu. Fakat  doğal olarak kimse yanında yabancıyla yolculuk yapmak istemediğinden, iki kişi bile yolculuk yapsa diğer yatakları da satın alıyorlardı. Böylece iki kişi yolculuk yapıyordu ama diğer iki yatak boş kalıyordu..Bu da biletlerin neden çabuk bittiği yada hiç yer bulunamadığını açıklıyordu.




Gerçi TCDD fazla rağbet olunca vagon sayısını arttırdı diye haberler çıkmıştı ama gene de yer bulunamıyordu.Son olarak da trendeki görevlilerden duyduğum bir başka bilet bulamama sebebi de  tur şirketleri vagonların tamamını satın alıyorlarmış.Bu yüzden biletler hemen bitiyormuş. Ayrıca biletlerini iptal edenler de azımsanacak gibi değildi. Biz trende iken bazı odalar boştu. Görevliler biletlerini  iptal edenler yüzünden odaların boş olduğunu söylediler. Yani yakın tarihe bilet bakılırsa, trene yer bulunabiliyordu.




Doğu Ekspresi'ne nasıl bilet bulunur?:

Geldik 10 puanlık uzmanlık sorusuna.Biz nasıl bilet bulduk?
Biz TCDD'nin bilet satışını  sabah 08.00 ile 12.00 arası yaptığını öğrendik. Bu saatler arası sık sık TCDD'nin sitesine girip bilet var mı yok mu baktık. On ya da on beş gün içinde bilet bulduk..Bu arada önemli bir konu da TCDD bu tren için bilet satışını bir ay sonrası için yapıyor. Biz de 7.Ocak günü tam bir ay sonrası için 8.Şubat için bilet satın aldık. Zafer bizimdi,biletimizi kuşetli vagondan dört kişilik odalardan almıştık.




Doğu Ekspresi için bilet fiyatları şöyle  pulman-46 TL (aynı otobüs koltukları gibi-oturarak gidiliyor),iki kişilik yataklı kişi başı-96 TL,kuşetli vagon kişi başı- 61,-TL 






Biz Doğu Ekspresi'ne Kars-Ankara yönünden binecektik.Kars şehir turu ve Çıldır Gölü ,Ani harabeleri'ni gezdikten sonra trene 8.Şubat günü sabah 08.00 de Kars garından binecektik. Trenin kalkış saatinden yarım saat kadar önce garda hazırdık. Biletlerimizden vagonumuzun numarasına bakarak odamıza yerleştik. TCDD'nin görevlileri her konuda çok yardımcı oluyorlar. Tren biletini kağıt üstüne dökmeye gerek yok. Bilet kontrolü sırasında sadece biletteki rezervasyon numarasına bakılıyor. Tren tam saatinde kalkıyor geç kalmamak gerekiyor.




Trendeki odalar :

Bizim yolculuk yaptığımız odalar örtülü kuşetli odalardı.Yani odalarda dört koltuk var,istendiğinde ranzaya dönüşüyor.Dört kişi yatarak yolculuk yapıyor.Odaların ısısı içeriden ayarlanıyor.Isınma konusunda bir sorun yok aksine çok çok iyi,zaman zaman pencereyi açmak zorunda kaldık. Tren hareket ettikten sonra her yatak için mis gibi ütülü,kapalı torbalar içinde çarşaf,yastık ve kılıfı,pike görevli tarafında odalara bırakılıyor.




Odaların sadece kilit sorunu var.Odalar içeriden kilitleniyor ama dışarıdan kilitleme olanağı yok. Dışarı çıkıldığında özel ve değerli eşyaları yanına almakta yarar var. Her vagonda ortak wc bulunuyor. Tuvalet kağıdı,sabun bizim yolculuk yaptığımız sürenin sonuna kadar vardı. Tabii bu kadar uzun bir yolculuk sonunda tuvaletler kirlenmişti.
İki kişilik yataklı odalarda ise bu odalardan farklı olarak mini bir dolap,mini bir buzdolabı ve lavabo,ayna  bulunuyor. Dört yataklı odalara göre , iki kişilik odalar biraz daha küçük.




Trende ayrıca yemekli vagon bulunuyor.Şansımıza yemekli vagon hemen bizim vagondan sonra ki 7.vagondu. Sık sık yemekli vagonda oturarak vakit geçirebildik.   Vagonun her iki tarafı da pencereli bu yüzden yataklı odalara göre daha aydınlık ve ferah.Yemekli vagonda her türlü yemek ve içecek bulunuyor.





Sadece alkollü içecek yok. Fakat isteyen kendi yanında getirebilir. Odasında içebilir,kimse bir şey demiyor. Yemekler için beklentiyi fazla yüksek tutmamak gerekli. Mesela biz köfte yedik. Köfteler marketlerde satılan hazır paketli köftelerdendi. Çabuk  pişirilen fakat orta karar lezzetli olanlardan. Bu yüzden yemekler için beklentiyi düşük tutmakta yarar var.
Bilinmesi gereken önemli bir konu da yolculuğun sonuna doğru yemekli vagonda bazı yiyecek ve içecekler tükeniyor.




Trendeki odalarda gerekli olan eşyalar:

Yolculuk sırasında en gerekli olan eşyalarda  uzatma kablosu birinci sırada . Odalarda prizler var ama herkesin de telefonu olduğu için en azından şarj için bir kaç priz gerekli. Uzatma kablosu unutulmaması gereken en önemli eşya. İkinci ihtiyaç su ısıtıcısı.Bu kadar uzun yolculuk boyunca çay,kahve içmeden zaman geçmiyor. Bu yüzden kendine ait bir su ısıtıcısı yol boyunca çok işe yarıyor.



Yemekli vagondan sıcak su isteyenler oldu ama geri çevrildiler.Bu yüzden su ısıtıcısı da alınması gerekli eşyalardan. Üçüncü olarak terlik ya da kalın çorap. Sık sık koridorlara manzaralara bakmak için çıkılıyor .Ayakkabılarda sürekli giy çıkar yapılmıyor.Ayrıca da uzun yolculuklarda ayaklar şişiyor. Bu yüzden terlik alınması gerekli eşyaların arasında.



Çay kahve yapmak için plastik bardak,tabak,çatal,kaşık ihtiyaca göre alınacak dördüncü ihtiyaçlardan.Odalarda küçük bir çöp kutusu var ama gerçekten çok küçük. Odadaki kendi çöpleriniz için poşet hem de bir kaç tane almak gerekli. Ayrıca Doğu Ekspresi'ne fotoğraf meraklılarının daha fazla bindiğini düşünüyorum. Çünkü sosyal medyada farklı süslemelerle  tren fotoğrafları görmek mümkün..Bu yüzden herkes kendi zevkine göre neler isterse süslü ışıklar,mumlar,çiçek ve süs eşyaları da alabilir.

Gelelim tren yolculuğuna.Bizim bindiğimiz Kars-Ankara yönü idi.Sabah 08.00 de tren hareket etti. Kars'tan sonraki durağımız Erzurum idi. Saat  12.00 gibi Erzurum'a vardık.



Erzurum'a varış saati tam öğle yemeği saati olacağı için saat 11.00 gibi tren görevlileri odaları tek tek dolaşıyorlar. Sipariş vermek isteyip istemediğini herkese soruyorlar. Kendin sipariş vermek istiyorsan telefonların çektiği bir anda kebapçıyı arayıp kendi siparişini  verebiliyorsun.Telefon numarası bilmiyorsan sıkıntı yok tren görevlileri ne kadar cağ kebabı  istiyorsan o kadar sipariş veriyorlar.Tren görevlilerinin sipariş verdiği cağ kebabı şiş adet fiyatı 11.-TL. Kendin bağımsız olarak kebapçıyı arayıp sipariş verirsen  Erzurum'a vardığında siparişini gara getiriyorlar. Bağımsız sipariş verirsen  şiş adet fiyatı 9,-TL. Kebaplar sıcak sıcak gelmişti,ayrıca da gayet lezzetli idi.Her iki şekilde de sipariş verilebilir. 







Tren yolculuğu boyunca telefonlar çoğu yerde çekmiyor.Tren zaman zaman dağların arasından,tünellerden geçtiği için telefonlar yolculuğun yüzde seksen bölümünde çekmiyor. Ama zaten yol boyunca şahane manzaralara bakmaktan başka bir şeyle ilgilenmek de pek mümkün olmuyor.




Özellikle Erzurum Erzincan arası mükemmel,şahane,tanımlayacak kelime bulamıyorum bakmaya doyamadığım manzaralar vardı. Sonrasında da Sivas'a gelmeden de çok güzel manzaralar eşliğinde yolculuk yaptık  Sivas 'ta ki baraj gölleri sayesinde harika gün batımına şahit olduk. Trenin pencerelerinden bir an gözümü ayıramadım. Bol bol fotoğraf çekme şansını yakaladım. Hatta zaman zaman trenin kapısını açarak dışarısını fotoğraflama imkanım oldu. Aslında tren giderken kapıların açılması tehlikeli ama artık herkes kapıları açıp fotoğraf çektiği için görevliler de pek bir şey demiyorlar.




Sivas'tan sonra artık bizim yolculuğumuz için gece yarısı olmuştu.Trenin raylarından çıkan  adeta ninni gibi gelen sesler eşliğinde uykuya daldık.Zaman zaman trenden gelen bazı sesler dışında mışıl mışıl uyuduk.Uyurken oda sıcak ama gece sıcaklığı biraz düşürüyorlarmış,sonradan görevliden öğrendik.Bu yüzden tren için ayrıca ince bir  polar battaniye  alınabilir.Çünkü biz biraz gece üşüdük.




Sabah 06.00 gibi uyanmayı tavsiye ediyorum çünkü nefis bir gün doğumu izlenebilir. Biz dağların arasından güneşin doğuşunu  izleme fırsatını yakaladık.Erkenden kalkınca trende kahvaltımızı da yapabildik.Tren hareket halindeyken kahvaltı biraz zorluyor ama bu şekilde kahvaltı yapmak da çok keyifliydi.




Bilindiği üzere Ankara garı tadilatta.Bu yüzden Doğu Ekspresi yolcuları Kırıkkale Irmak istasyonunda indiriyor. Buradan yolcuları TCDD otobüslerle ücretsiz olarak  Ankara garına kadar götürüyor. Kırıkkale-Irmak-Ankara arası otobüs ile bir saat on beş dakika sürüyor. Trendeki tüm yolculara yetecek kadar otobüs ,Irmak istasyonunun hemen çıkışında bekliyor. Acele etmeye,bana yer kalmaz gibi düşünmeye  hiç gerek yok. Son yolcu binene kadar otobüsler hareket etmiyor.




Her insan yapıyor mu bilemiyorum ama benim yaşarken yapılacaklar listem var:)) Şükrediyorum bazılarını yapabildim,bazıları hala yapılmak için bekliyor. Benim için Kars ve  Doğu Ekspresi yolculuğu da yapılacaklar listemde olan maddelerdendi. Allah'ıma şükrediyorum bu yolculuğu yapabildim. Diğer maddeleri de yapmayı bana Allah nasip eder inşaallah :) AMİN...





















Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YAHYA EFENDİ TÜRBESİ'NİN GİZEMİ!

KRAKOW

SERGİ MEKANI- MEŞHER