CORONA VİRÜSÜ SONRASI DEĞERİNİ ANLADIKLARIM - ÖZLEDİKLERİM

2020 yılının başına bela olan Corona Virüs, ne yazık ki gündemden düşmüyor! :(( Sadece ülkemiz değil, dünyanın da uğraştığı, Corona Virüsünden insanlar kendilerini korumak ve kollamak için bazı önlemler almaya devam ediyor. Bu önlemleri alırken de hayatlarında bazı kısıtlamalara gitmek zorunda kalıyorlar. Bu kısıtlamalar yüzünden, eskiden çok rahat yapılan bazı hareketler, davranışlar artık yapılamaz oldu. Ya da daha dikkatli yapılmaya başlandı. Ben de bu önlemler yüzünden hayatımda bazı kısıtlamalara gitmek zorunda kaldım.  Bunun sonucunda da, değerini anladıklarımı aşağıda madde madde sıralamak istedim.;))Bu günlerde;

- Özgürce sokağa çıkmanın değerini anladım. 
Corona yüzünden zorunlu olmadıkça sokağa herkes gibi ben de çıkmıyorum. Daha önceleri en azından yürüyüş olması açısından veya ihtiyaçlarımı almak için istediğim zaman dışarı çıkıyordum. Şimdi ise uzmanlar, yetkililer salgın hastalık riski olduğundan,  evde kalmanın doğru olduğunu söylüyorlar. Hastalık bulaşıcı olduğu için insanlara yakın olmak, kalabalık arasında olmak da ayrıca bir risk oluşturuyor. Bu yüzden, ben de korunmak amaçlı sokağa çıkmıyorum. Kendi ohalimi ilan ettim:)) 
Bu salgın yüzünden evde kalınca; tek başına sokağa çıkamayan, özgür olmayan kadınların neler yaşadığını çok iyi anladım. Örneğin; bazı ülkelerde, Afganistan, İran, Suudi Arabistan gibi ülkelerde kadınların yalnız başına sokağa çıkması veya bazı şeyleri yapmaları yasak. Kadınlar, yanında bir erkek olmadan sokağa çıkamıyorlar. İşte bu yüzden sokağa rahatça çıkmanın, istediğim yere istediğim, zaman gitmenin veya rahatça gezmenin çok değerli olduğunu anladım. Kısaca; özgürce sokağa çıkmayı özledim.

-Doğada ya da dışarıda yürümenin kıymetini anladım.
Bu günlerde sporu, çoğunluğun yaptığı gibi, internetten, bilgisayarla evde yapmak zorunda kalıyorum. Doğada, deniz kenarında veya sokakta yürümenin, çok kıymetli bir şey olduğunu anladım. Dışarıda yürümeyi özledim. ;))



-Büyük bir eve sahip olmanın çok önemli olduğunu anladım.
Bu günlerde; herkes gibi aile üyeleriyle günün büyük bir zamanını beraber ve evde geçirmek zorunda kalıyoruz. İşte bu zamanda büyük bir evde oturmanın çok önemli olduğunu anladım. Evimiz çok şükür, büyük olduğu için, herkes ayrı odalarda zaman geçirebiliyor. Kimi bir odada evden çalışıyor, kimi de ayrı odada film izliyor. Hepimiz bir başka odada başka bir işle meşgul olabiliyoruz. Böylesine zor günlerde, yani zorunlu ev karantinasında herkesin kaçacak bir odasının olması çok önemli ve kıymetliymiş. Bunun değerini anladım. Ayrıca evde bahçe, balkon, teras gibi hava almak ve güneşlenmek için bir alanın olması da büyük bir lüksmüş. Böyle bir alana sahip olanlar da çok şanslı olduklarını bilmeliler. ;))

-Borçsuz, olmanın değeri paha biçilemezmiş.
Bütün iş yerlerinin kapalı olduğu, bazı insanların işine son verildiği, Corona günlerinde, borçsuz olmanın keyfi hiç bir şeyle ölçülemez. Böylesine kötü zamanlarda bir de borç ödemek zorunda kalanların, Allah yardımcısı olsun. (Amin) Ben kendi adıma, çok şükür diyorum. ;))

- Sağlığın değerini bir kere daha anladım.
Covid-19 veya Corona Virüs; bilindiği üzere, en çok kronik rahatsızlığı olanları etkiliyor ve ölüme kadar götürebiliyor. Bin şükür ki çekirdek ailemde, kronik rahatsızlığı olan kimse yok. Sadece; ailece, vücudumuzun direncini güçlü tutmak için, kendimizi bu illet hastalıktan, korumaya çalışıyoruz. Sağlıklı olmanın, değerini bir kere daha anladım.

- Çekirdek aileye sahip olmanın kıymetini anladım;

Corona'lı günlerde, ailece daha fazla zaman geçirmeye başlanıldı. Evde kapalı kalmaktan, hastalık haberlerinin stresinden, hastalığa karşı alınan önlemlerden veya istediğini özgürce yapamamaktan, herkes zaman zaman gergin, sinirli ya da depresif olabiliyor. Böyle zamanlarda, aile üyelerinin birbirine daha çok anlayış göstermesi ve destek olması gerekiyor. Bu yaşadığımız zor günlerde, bencil olmadan karşımızdakine sevgi göstermek ve hoşgörülü olmak lazım. Böyle günlerde, bunu en yakınları birbirine yapabilir. 
Herkesin, bu kötü günlerin geçeceğini ve ailesinin hep yanında kalacağını aklında tutması gerekli. Bu günlerde birlik ve beraberlik korunursa, her türlü zorluğun üstesinden gelinir. Bu yüzden çekirdek bir ailem olduğu için her gün Allah'a şükrediyorum. Bir aileye sahip olmanın değerini, bir kez daha anladım. :))

Son olarak; bu salgının, en kısa zamanda bitmesini ve sağlıklı günlerin geri gelmesini diliyorum...









Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YAHYA EFENDİ TÜRBESİ'NİN GİZEMİ!

KRAKOW

SOSYAL KELEBEK KİMDİR?