2023 YILI NASIL GEÇTİ..


 2023 yılının sonu ve Aralık ayındayız!!. Her zaman ki gibi senenin bir bilançosunu çıkarmak ve sene sonu geleneğimi devam ettirmek istedim. :))



2023 senesi son yazımı Şubat ayında yayınlamışım.  Kahramanmaraş ve  çevre illerinde olan depremden sonra bir daha yazı yazmamışım. :(( 


2023 yılının Şubat ayında olan bu deprem yüzünden yıl çok kötü başladı. Bende  yazı yazacak takat kalmamıştı. Deprem haberleri çok kötüydü.. O kısacık Şubat ayı bile, 365 gün gibi geçti. Bu yüzden blog yazılarını düşünecek,  heves de kalmayınca, otomatikman buralara da ara vermiş oldum!! 


*Deprem kimsede keyif bırakmadı!! Psikolojik olarak moralsizlik neredeyse Mayıs ayına kadar sürdü. . Depremden hemen sonra, o bölgeye ve depremden etkilenen insanlara yardım etme isteği ile dolup taştım. Elimden geldiğince yardım çalışmalarına katıldım. Bu beni biraz iyi hissettirdi. Sonrasında  ülkede olanları izledikçe, bir el yüreğimi sıkmaya devam etti!!!  Ancak hayat devam ediyordu... 


*Kişisel olarak hayatımda güzel şeyler oldu. Bu sene benim için öğrenerek geçti. Birkaç tane eğitim aldım. Bu kurslar benim için çok öğretici olmanın yanı sıra, bilgili insanın çok değerli olduğunu bana bir kere daha gösterdi. Özellikle dersten zevk almanın öğretmenle ilgili olduğu, derslerin keyifle geçmesini sağlayan şeyin, öğretmenlerin sayesinde olduğunu bir kere daha deneyimledim.

Ayrıca eğitim alırken güzel insanlarla tanışmak da bu senenin artısı oldu. Tanıştığım insanlarla güzel vakit geçirmek, ruhuma da çok iyi geldi.


*Yeni yeni şeyler öğrenmek, bilgi dağarcığıma yeni yeni şeyler katmak, beni bu sene çok geliştirdi. Öğrenmenin yaşı olmadığını, bir şeyler başarmanın mutluluğunu hissettim. Yeni şeyler üretmenin keyfini yaşadım.


*2023 yılı içinde çeşitli şehirlere, ülkelere ve hatta kıtalar arasına seyahatler yaptım. Bu seyahatlerde kafamı boşalttım, eğlendim, dinlendim ve yeni yerler gördüm. Bazıları sorunlardan uzaklaşmak için çok gerekliymiş. Bazısı da yeni tecrübeler için lüzumluymuş.  Yani tebdili mekanda ferahlık varmış.


*2023 yılı içinde bir kaç sağlık sorunu yaşadım. Mutluluk eşittir sağlık  olduğunu bir kere daha anladım. Neyse ki çaresi olan şeylerdi. Yaşadığım sorunları çözebilen doktorlar olduğu için şükrettim. Sorunlarımı çözenler kadar, şikayetlerimi dinleyip, yanlış  yapanlar da vardı.  Böyle durumlarda da Allah'a şükrettim. Çünkü akıl yürütme  ve  gözlem yeteneğim sayesinde, o yanlışlardan dönmeyi  başardım.  

*Ayrıca bu sene canımın sıkıldığı zamanlar da oldu. :(( Fakat ihmal etmenin sonuçlarını, başa gelen çekilir lafının doğruluğunu, sakinliğin her türlü sorunu çözdüğünü, sabredenin sonunda başarıya ulaştığını tecrübe etmek  zorunda kaldım.


*Ve ve benim için en önemlisi, bu sene farkındalığımın çok arttığını hissettim. Yaşadığım deneyimlerin bilincine varıp, kabul etme evresine geçtim. Bazı şeyleri "kabul etmek" benim için oldukça zordu. Ancak bu seneyi geçmiş zamanda sıkışıp kalmaktansa, şimdiki zamanı nasıl yaşayabilirime yorarak geçirdim. Az insanla zaman geçirmeyi tercih ettim. Böylece de seçilmiş yalnızlığımda, mutlu olmayı öğrendim....










Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YAHYA EFENDİ TÜRBESİ'NİN GİZEMİ!

KRAKOW