2023 YILINDA ÖĞRENDİKLERİM

2023 yılı diğer seneler gibi, yaşadıklarımla geliştiğim bir yıl oldu.  Belleğimde kalanlar benim için eğitici ve öğretici oldu. Aldığım dersleri, unutmak istemiyorum. O yüzden 2023 de öğrendiklerimi sıralamak istedim. 




*Hislerime göre hareket ettiğimde  iç sesimin doğru söylediğini;
*Sağlığa çok dikkat etsen de olacak olanın önüne geçilemediğini,
*Az insanın ruha iyi geldiğini, yeniden öğrendim. :))

*Bir sıkıntı yaşadığında, o sorunu sadece senin yaşamadığını,
*Çocukluk travmalarının muhakkak çözülmesi gerektiğini
*Bazılarıyla görüşmeyi kestiğinde, onlarında sorgusuz sualsiz hemen durumu kabul ettiğini öğrendim.

*Bazılarıyla, görüşmeme kararının çok doğru olduğunu,
*Elalem ne der lafında ki elalemi umursamamayı,
*Bulunmak istemediğim hiç bir toplantıya, gitmemeyi öğrendim.



*Bilgili insanın,  çok güzel bir şey olduğunu,
*Malın varsa derdin var lafının doğruluğunu,
*İhmal etmenin sonuçlarını, başa gelen çekilir lafının doğruluğunu, sakinliğin sorunu çözdüğünü, sabredenin sonunda istediğini elde ettiğini öğrendim.

*Genel olarak kötü diye nitelenen bir durumun sonucunda yaşananların bazen de sevinçli bir hal aldığını
*Allah`ın beni her zaman KORUDUĞUNU
*Bütün hayat mücadelesinin, o yeşil cenaze arabasında ki tabutun içine binerek sonlandığını
öğrendim.

*Mutluluğun=sağlık olduğunu,
*Sıkıntılar yoğun olunca, bazı ayların bitmek bilmediğini,
*Yalnız yapılan seyahatlerin, ruha çok iyi geldiğini öğrendim.



*Yaz tatillerinin sakin yerlerde yapıldığında, o huzurun ve sakinliğin çok iyi geldiğini
*Başkası adına utanmamayı;
*Fütursuzca soru sorana aynı şekilde, fütursuzca cevap vermenin tatminini öğrendim.

*Tesadüflere inanmayı,
*Kötü bir olaydan sonra, mutlu olacağın anlara yolculuk yapabileceğini
*Çok endişelendiğin bir konunun sebebinin, basit bir şeyden kaynaklanabileceğini öğrendim.

*Önemsiz bir hareketin çok önemli bir duruma yol açabileceğini
*Aradığın şeyi/yolu/çözümü bakış açını değiştirdiğinde bulacağını. Veya o konuyu halletmek için inancını kaybetmediğinde,  çözümü bulabileceğini,
*Bazen başına gelebilecek daha büyük olayları saçma bir sebeple engellenebileceğini öğrendim.


*Akıl yürütüp, sorguladığında doğru sonuca ulaşabileceğini,
*Kendimden daha evhamlı birini gördüğümde, tek başıma olmadığımı ;
*Bazı sorulara cevap vermeyip sessiz kalmayı öğrendim.

*Karbonhidrat ve şeker yemeden de yaşanabildiğini,
*Bazı defterlerin kapatılması gerektiğini;
*"Ağzınla kuş tutsan kimseye yaranamazsın" atasözünün doğruluğunu öğrendim.



*Kendini sevmenin kendi şifamız olduğunu, 
*Yüreğimizi hafifletmeye ihtiyacımız olduğunu, 
*bazen ihtiyacımız olan tek şeyin zaman olduğunu öğrendim.

*Seçilmiş yalnızlığımda MUTLU olmayı
*Ve ve her şeyin, geçici olduğunu öğrendim...















Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YAHYA EFENDİ TÜRBESİ'NİN GİZEMİ!

KRAKOW

2023 YILI NASIL GEÇTİ..